خانه / آشپزی / مغز های پر فایده ای که نباید برای آجیل عید آن ها را از یاد ببرید (قسمت دوم)

مغز های پر فایده ای که نباید برای آجیل عید آن ها را از یاد ببرید (قسمت دوم)

در قسمت قبلی از مقاله مغز های پر فایده ای که نباید برای آجیل عید آن ها را از یاد ببرید (قسمت اول) سعی کردیم بخشی از خواص مغز های آجیل شب عید را برایتان برشماریم، در ادامه خواص دیگری از این مغز های شگفت انگیز را معرفی خواهیم کرد. با غذالند تا انتها همراه باشید.

بادام برای کسانی که کاهش وزن دارند

مغز ها، معمولا دارای چربی زیادی اند و طبیعتا کالری زیادی را وارد بدن می کنند. اما این بدان معنا نیست که کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن گرفته اند این خوراکی ها را فراموش کنند. افرادی که رژیم غذایی دارند می توانند برای بهره گیری از خواص فراوان این عناصر خوراکی، میزان محدودی از آن ها را در وعده های غذایی خود جای دهند.

در میان مغز های مختلف، بادام کم ترین میزان کالری را دارد، این میزان تقریبا ۱۶۰ کالری در هر ۲۸ گرم است. بادام هندی و پسته پس از بادام، در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. به یاد داشته باشید، که انواع خام مغز ها کالری کمتری دارند. مصرف منظم بادام خام میزان باکتری های مفید روده را افزایش می دهد و سلامت دستگاه گوارش را تضمین می کند.

پسته، مناسب براش فشار، چربی و قند خون

در پسته موادی نظیر لوتئین، بتاکاروتن و ویتامین E وجود دارند که همه می توانند به قلب انسان سود برسانند. مصرف روزانه ده عدد پسته خام در دو وعده، فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد و سطح کلسترول خون را نیز به میزان قابل توجهی پایین می آورد. برخی معتقدند که ترکیبات موجود در پسته می تواند به تنظیم انسولین در بدن کمک کند و باعث تعادل قند خون شود.

تخمه کدو، مفید برای مردان

یکی دیگر از اعضای پرطرفدار آجیل عید، تخمه کدو است، که بخش مهم از آجیل شب عید را تشکیل می دهد. تخمه کدو، دارای مقدار زیادی روی است و به خاطر همین مصرف آن به پیشگیری از سرطان پروستات منجر می شود. به علاوه چربی ها و آنتی اکسیدان های فراوانی که در تخمه کدو وجود می توانند به درمان بزرگی خوش خیم پروستات کمک کنند.

دانستنی هایی درباره مغز ها

  • بادام زمینی در دسته بندی ها، جزو دسته مغز ها تقسیم بندی نمی شود و گروه بقولات و حبوبات جای می گیرد.
  • به گفته برخی پژوهشگران، گردو تنها مغزی است که امگا۳ در آن وجود دارد.
  • سبزی پسته، مثل سبزی کلم، حاصل کلروفیل است و به خاطر همین هر دو این مواد می توانند میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به بدن برسانند. رنگدانه های سبزی که در کلم و پسته وجود دارند به یک اندازه می توانند به حفظ سلامت قلب و پیشگیری از سرطان ریه کمک نمایند.
  • فندق، تنها مغزی است که ویتامین ث دارد، البته ویتامین ث بیشتر در انواع تازه آن موجود است. بنابراین، اگر همراه با غذاهای گوشتی مصرف شود می توانند به جذب بهتر آهنی که در پروتئین های حیوانی وجود دارد کمک کند.

آنچه در دو قسمت این مقاله گفتیم، بخشی از خواص مغز هایی بود که هر ساله ما در روز های عید آن ها را مصرف می کنیم. اما به یاد داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر خوراکی ای می تواند منجر به آسیب رسانی به بدن شود. از این رو بهتراست مصرف این خوراکی ها که اغلب دارای کالری زیادی هم هستند به طور منظم و با برنامه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نوشته مغز های پر فایده ای که نباید برای آجیل عید آن ها را از یاد ببرید (قسمت دوم) اولین بار در غذالند. پدیدار شد.

همچنین ببینید

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با طعم و مزه خوب خانگی

در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه پودینگ توت فرنگی که یک دسر شیک و خوشمزه است را به شما عزیزان معرفی نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب از آموزش آشپزی را دنبال نمایید.

The post طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با طعم و مزه خوب خانگی appeared first on آرگا.