سوپ کدو تنبل | مواد لازم و طرز تهیه سوپ کدو تنبل خوش طعم وخوش مزه

سوپ کدو تنبل | مواد لازم و طرز تهیه سوپ کدو تنبل خوش طعم وخوش مزه

سوپ ها یکی از بهترین پیش خوراکیها محسوب می شوند در این روزهای سرد پاییزی و زمستانی
یک سوپ داغ مقوی و خوش طعم بسیار لذیذ خواهد بود ما در این مطلب از بخونیقصد داریم
یک سوپ بسیار خوش طعم و خوش مزه مناسب فصل زمستان به شما پیشنهاد بدهیم سوپ کدو تنبل یکی
از آن سوپ هایی هست که بسیار خوش طعم و متفاوت خواهد بود

سوپ کدو تنبل

مواد لازم

۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون

۱ عدد پیاز خرد شده

۲ حبه سیر خرد شده

۶۰۰ گرم کدو تنبل خرد شده

۱ عدد
سیب زمینی خرد شده

۲ عدد هویج خرد شده

۱ عدد تره فرنگی خرد شده( فقط قسمت سفید ان)

نصف قاشق سوپخوری جوز
هندی

۳ فنجان آب مرغ

نصف فنجان خامه

۱ قاشق سوپخوری تخم کدو ی بو داده

قره قاط خشک شده و جعفری به
مقدار لازم

دستور پخت

مرحله ۱: روغن را داخل یک ماهیتابه بزرگ ریخته و آن را بر روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا
داغ شود.
پیاز را به آن اضافه کرده و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه آن را سرخ می‌کنیم.
سیر و سبزیجات و جوز هندی را به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم که خوب بپزد.
سپس آب مرغ را به اضافه ۲ فنجان آب به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم به جوش بیاید.

سوپ کدو تنبل

دمای اجاق را کم می‌کنیم و بعد درب ظرف را می‌بندیم تا سوپمان بمدت ۲۵ دقیقه بپزد.
بعد آن را کنار می‌گذاریم تا به آرامی سرد شود.

مرحله ۲: همه مواد را درون مخلوط کن می‌ریزیم تا سوپمان کاملا صاف و یکدست شود.
سپس دوباره آن را داخل ماهیتابه می‌ ریزیم و آن را روی حرارت ملایم اجاق می‌گذاریم.
خامه را به آن اضافه کرده و کاملا به هم می‌زنیم سپس ادویه‌جات را به آن اضافه می‌کنیم.
در آخر می‌توانیم روی آن را با جعفری و تخم کدو و روغن زیتون بپوشانیم و آن را سرو کنیم.

بیشتر بدانید از کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای
مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های
اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و
کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

سوپ کدو تنبل

سوپ کدو تنبل

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند
از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای
خوراکییی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد خوراکییی نارنجی را در برنامه‌ی خوراکییی‌تان بگنجانید.

کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها

کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها
مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که
برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال ۲۰۰۱ یک گروه از محققان فلوریدا
ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است ۸۲ درصد کمتر در معرض
ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان
می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد خوراکییی سرشار از این رنگدانه
چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

آلامتو / سلامت

منبع:پرشین وی

خواندن  نحوه تهیه سوپ کرفس | مواد لازم و نحوه تهیه سوپ کرفس خوشمزه

نظرات ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *